We hebben Windows 8 nu op ons kantoor draaien. Echt anders, want waar is de bekende Windows interface gebleven? En wat moet je er mee, nu we net Windows 7 hebben?


Onlangs is er elektronisch ingebroken bij het bedrijf DigiNotar, een organisatie die het online identificeren van personen en organisaties aanbiedt. De techniek die achter hun dienstverlening schuilt, is relatief eenvoudig. DigiNotar geeft een soort elektronisch certificaat uit aan een website en als u op die site terecht komt vraagt u in feite een veilige verbinding naar die site aan. DigiID beschikte over een dergelijk certificaat van DigiNotar.


Social Media Platforms, zoals LinkedIn en Facebook, wijzigen soms hun voorwaarden zonder dat duidelijk te vermelden of er zelfs toestemming voor te vragen. Dit betekent dat gebruikers van dergelijke systemen alert moeten blijven.


Groene IT is inmiddels al over de grootste hype heen. Wie geen groene IT levert, doet niet meer serieus mee. Maar waaruit die groene IT bestaat, is voor veel afnemers  onduidelijk. Als er maar groen voor staat, lijkt het devies te zijn. Maar hoe trekken we echt de verantwoordelijkheid naar ons toe voor de natuur en hoe komen we daarmee tot een echt duurzaam ICT beleid?


Voorheen, als iemand een domeinnaam aanvroeg, kreeg hij automatisch het top level domain van het gebied waar hij zich in bevond, bijvoorbeeld .nl of .be, of die van de aard van het domein, zoals .com (commercial) of .gov (government).  Dit nu, staat op het punt te veranderen.


De Rooms Katholieke Kerk komt met een website voor het herkennen en voorkomen van seksueel misbruik.


Tot voor kort werkte iedereen met IPv4, een manier om computers van elkaar te kunnen onderscheiden door een zogenaamd IP-nummer. Die nummers raken echter op. Er moet dus iets gaan gebeuren. Daarvoor komt IPv6 op u af.


De tablet, en met name de iPad, is niet booming meer, en heeft zijn weg, vooral thuis, al lang gevonden. Is een tablet voor het werk nu eigenlijk een gadget of toch ook als een serieus apparaat te beschouwen voor zakelijke doeleinden?


Veel IT’ers, maar ook marketeers, zien in social media platformen naast fraaie mogelijkheden ook een aantal bedreigingen. Welke gevaren zien zij dan?


Een tendens die al eerder werd ingezet, zet zich blijkbaar door. De traditionele media doet het steeds slechter. Maar waarom eigenlijk? En wat is daarvan het gevolg?