De huid van bijvoorbeeld een krokodil heeft een harde structuur van zogeheten hoornplaatjes. Ooit willen voelen? Dan kan straks als Fujitsu haar nieuwe tablet in de winkels heeft liggen. Het Haptic Sensor Tablet moet straks namelijk de structuur van het scherm kunnen veranderen waardoor het anders gaat aanvoelen. Kijk je dan naar een afbeelding van de huid van de krokodil, dan zou het scherm ook het gevoelseffect van het aanraken van een krokodillenhuid moeten kunnen leveren.


Een van de minder bekende onderwerpen van Search Engine Optimalisation (SEO) is wel die van de semantic markup. Toch is dit een enorm belangrijk onderdeel geworden dat niet onderschat mag worden!


In de afgelopen 10 jaar is de vraag naar meer en snellere opslagmedia exponentieel toegenomen. In mijn notebook bevindt zich hierdoor al meer dan het dubbele van de harddiskruimte die enkele jaren geleden nog als extreem groot werd beschouwd op een fileserver.


Binnen veel organisaties worden facturen via papier verspreid en ontvangen. Daar waren altijd juridische en wettelijke redenen voor, maar deze zijn vanaf 2009 aanzienlijk gewijzigd toen besloten werd dat de Belastingdienst elektronische facturen (e-facturen) op dezelfde manier zou behandelen als papieren facturen. Hierdoor kunnen organisaties hun facturen voortaan ook elektronisch (bijvoorbeeld als pdf) versturen tegen dezelfde voorwaarden als papieren facturen.


Sinds enkele jaren kunnen data en spraak over dezelfde dragers vervoert worden. Door telefonie en IT met elkaar te verbinden ontstaan nieuwe mogelijkheden die eerder niet of slechts heel moeilijk tot stand te brengen waren.


De kracht van bewegend beeld is dat het in enkele minuten meer overbrengt dan pagina’s tekst. Video is daarmee een geweldig medium voor bedrijven. Je kunt er je identiteit goed mee laten zien, overzichtelijk instructies geven, de bediening of werking van iets snel uitleggen, etc. Daarnaast draagt het bij aan een positiever imago van de organisatie, mits goed gedaan, natuurlijk.


De behoefte om heel direct te kunnen communiceren, lijkt in rap tempo toe te nemen. Sms, een van de eerste manieren om op deze wijze te communiceren, wordt inmiddels overschaduwd door diverse andere “chat-achtige” mogelijkheden zoals Skype en WhatsApp Messenger.


Met name grotere organisaties voelen zich afhankelijk van een goede reputatie bij hun doelgroep. Zij stellen daarom veel in het werk om een positief imago te krijgen. Wat is een imago, kan een MKBer daar ook iets mee en hoe kan dit gemeten en beïnvloed worden?