Yammer werd als social media platform, gericht op bedrijven, gelanceerd in 2008. Alleen personen met hetzelfde emaildomein kunnen de discussies van de desbetreffende organisatie zien en er aan deelnemen. Vanuit dit netwerk kan men wel andere personen uitnodigen, maar standaard is het een besloten omgeving voor alleen de medewerkers van een bepaalde organisatie.

Het zou toch erg interessant zijn wanneer bedrijven rond hun merk of imago het online sentiment zouden kunnen analyseren. Hoe vallen we op dit moment bij onze doelgroep? Wat vindt men van onze laatste actie? Wat vond men van onze reactie op de marktverandering? Een dergelijke sentiment meting hoeft geen futuristisch droombeeld te zijn. Dat kan al enkele jaren worden gedaan.

We geven hieronder een toelichting op beide advertentie methodes van Google, waarmee u een indruk krijgt van welke methode het beste past bij uw bedrijf.

Sinds 1 januari 2015 wordt Joomla versie 2.5 niet meer ondersteund. Dit betekent niet dat deze sites niet meer zullen werken, maar wel dat er geen bugs meer opgelost zullen worden, er zullen ook geen nieuwe beveilings-updates komen. Als er een beveiligingsprobleem wordt gevonden, zijn alle Joomla 2.5 sites hiervoor gevoelig, zonder zicht op een oplossing. Wij raden bedrijven, die Joomla gebruiken als platform voor hun website, daarom aan om migratie naar de nieuwste versie van Joomla te plannen.

Onder Unified Communications wordt de integratie verstaan van verschillende soorten communicatie, zoals e-mail, agenda, telefonie en bijvoorbeeld chatten op verschillende platformen. Het idee hierbij is dat bijvoorbeeld een binnengekomen e-mail kan worden beluisterd als voice mail via een mobiele telefoon of dat, in plaats van telefonie, gebruik gemaakt kan wordt van chat met behulp van een tablet.

Veel van onze relaties kennen het concept van werkplek virtualisatie. Wij hebben hun werkplek namelijk met behulp van Microsoft Terminal Server in de cloud gebracht en dat betekent dat zij op ieder moment en overal vandaan op ieder device gebruik kunnen maken van hun digitale werkplek.

Windows 8.1 wordt vergezeld van OneDrive (de opvolger van Skydrive). Een via de cloud aangeboden virtuele disk voor persoonlijk gebruik. Handig, want met behulp van OneDrive kunnen bestanden worden opgeslagen in de cloud en op die manier ook worden benaderd met behulp van bijvoorbeeld een tablet of smartphone. Tevens kunnen via Onedrive back-ups worden opgeslagen en persoonlijke instellingen tussen devices worden uitgewisseld.

In de loop van de komende weken zal Google in de zoekresultaten gaan tonen in hoeverre een pagina geschikt is voor mobiel gebruik. Dit meldt Google via de Webmaster Central Blog. Pagina’s die door Google als geschikt worden gezien krijgen het label “Mobile-friendly” in zoekresultaten op mobiele apparaten.

Microsoft Azure kan het beste omschreven worden als het cloud platform van Microsoft. Eenvoudig gesteld biedt Microsoft met behulp van Azure een omgeving aan waarmee het mogelijk is om eenvoudig software en bestanden op servers in de cloud te plaatsen.

Veel organisaties moeten data, zoals factuurgegevens of adresgegevens dubbel invoeren. De reden hiervan is vaak eenvoudig terug te voeren op een gebrek van de beschikbare uit- en invoermogelijkheden van de gebruikte applicaties. Doordat deze gegevens dubbel, of soms nog vaker, ingevoerd moeten worden, ontstaat snel dat deze gegevens niet overal even up to date zijn, of soms zelfs fout worden overgenomen. Kortom, irritatie dus en het kost ook nog eens een hoop tijd.