Met Real Time Search wordt door Google nu ook de meest actuele resultaten van sociale netwerken meegenomen in de reguliere zoekresultaten.

Dat een back-up een reservekopie van gegevens is die zich op een gegevensdrager bevindt, is iedereen bekend. Dat back-ups daarbij vaak niet, of niet goed worden gemaakt, ook. Dus what’s new? In dit artikel zullen we ons dan ook niet richten op de noodzaak, maar op verschillende scenario’s die eenvoudig in te zetten zijn en het gemak van back-ups (en het restoren) aanzienlijk vergemakkelijken. We laten geen reden meer over om back-ups niet te regelen.

Internet wordt in presentaties vaak met een wolk (cloud) weergegeven. Niet zelden wordt dit gedaan om het internet als een groot orgaan af te schilderen dat “in the cloud” diensten en functionaliteiten aanbiedt. Alsof het niet zou bestaan uit heel veel naast elkaar opgestelde machines, zoals we dat in een traditioneel netwerk zien. In een traditioneel netwerk heeft een server de taak als mailserver, een als fileserver en een andere weer als back-up server. Door de diensten echter zo te organiseren dat ze worden aangeboden door servers die elkaar te hulp schieten wanneer dit nodig mocht zijn, wordt fundamenteel anders omgegaan met de aanwezige resources binnen het netwerk. Op dat moment wordt gesproken over cloud computing.

Welke trends zijn er te bespeuren binnen de ICT wereld en wat mogen wij daarvan in 2010 verwachten? Gaat het in 2010 wel allemaal werken?

Moeten we Microsoft Windows 7 maar liever overslaan, net als met Vista? Of hebben we nu wel te maken met een serieuze opvolger van Windows XP?

Google AdWords is een techniek van het plaatsen van advertenties Het is mogelijk om bij Google advertentieruimte in te kopen die verschijnt wanneer bepaalde zoekwoorden in Google worden opgegeven. Deze zoekwoorden kun je als adverteerder opgeven. Dergelijke advertenties worden Google Adwords genoemd. Ze kunnen gevonden worden onder de zogenaamde gesponsorde links op de Google zoekmachine pagina, nadat gezocht is op bepaalde trefwoorden. Adwords kunnen om verschillende redenen onrechtmatig zijn. Het gebruik ervan kan bijvoorbeeld inbreuk opleveren op een merk- of handelsnaamrecht en het kan ook een vorm van misleidende reclame en/of oneerlijke concurrentie zijn.

Het is onmogelijk om een hoge positie binnen een zoekmachine als Google te garanderen. Organisaties willen vooral gevonden worden om meer bezoekers te trekken, wat uiteindelijk tot meer omzet of branding moet leiden. Er blijken maar weinig bedrijven in staat te zijn om op legale wijze een hoge positie te behalen met een veel gebruikt zoekwoord. Vaak kost dit veel tijd en geld en dit is het verkoopverhaal van de 'snelle jongens'.

Domeinnamen werden oorspronkelijk in het leven geroepen om de voor mensen moeilijk te onthouden unieke ip nummers van machines te vertalen naar voor mensen begrijpelijke en beter te onthouden termen. Inmiddels is het belang van de bereikbaarheid en de herkenbaarheid van degene die zich op het internet wil presenteren enorm toegenomen. Search Engines, zoals Google, gebruiken domeinnamen als belangrijke informatiebronnen om data te ontsluiten. Domeinnamen spelen daardoor een steeds belangrijkere rol in het vinden en dus het aanbieden van informatie.

U biedt een goed product of een goede dienst aan, maar de verkopen zijn nog niet om over naar huis te schrijven. U heeft een mooie website laten maken, maar deze levert teleurstellend weinig op. Kortom, de orders vallen nog tegen terwijl het idee was dat ze via internet zo op uw mat zouden komen vallen. U laat dus onderzoek doen. En tot uw verrassing blijkt dat uw site vooral bezocht wordt door uzelf, uw familie, uw vrienden en bestaande klanten. Het wordt tijd om uw investering laten renderen!

Op dit moment kent Facebook driehonderd miljoen accounts. Daarmee laat ze concurrentie steeds verder achter zich liggen. Toch voelt ze zich niet veilig genoeg.