In april 2014 behaalde LinkedIn meer dan 300 miljoen gebruikers. Ongeveer de helft daarvan bevindt zich buiten de Verenigde Staten. Er bevinden zich zowat evenveel vrouwen als mannen op LinkedIn.
Iedere dag worden ongeveer 15 miljoen profielen bekeken en meer dan een miljoen vacatures. In Nederland is LinkedIn nog steeds de website om zakelijke contacten te onderhouden. Het is zeker niet ongebruikelijk dat mensen, voordat ze naar een klantafspraak gaan, eerst kijken op LinkedIn om te weten met wie ze exact van doen hebben.
LinkedIn, je nieuwe CV
LinkedIn is ook niet meer weg te denken als component van de zoektocht naar een nieuwe baan. Om mensen te zoeken en te screenen, gebruiken steeds meer bedrijven LinkedIn. Men moet zich daar goed bewust van zijn. Omdat LinkedIn meer mogelijkheden biedt dan een CV (denk bijvoorbeeld aan de aanbevelingen en het schrijven over de persoonlijkheid zelf) is het een prima basis voor de werkzoekende om zichzelf te presenteren.
Innovatie foto functionaliteit
LinkedIn beseft dat het moet blijven innoveren om deze positie in te kunnen blijven nemen. Daarom rolt ze vanaf mei 2014 een fotofunctionaliteit uit voor mobiele platformen. LinkedIn hoopt dat leden hierdoor meer foto's gaan delen van het werk dat ze doen. Het lijkt niet slim te zijn deze mogelijkheid te gebruiken voor het vastleggen van bedrijfsborrels of het bezoek aan carnaval. Beter is het om te laten zien dat men zijn carrière serieus neemt. Het toevoegen van de juiste foto’s kan daardoor in een zakelijk voordeel gaan werken.