Sinds enkele jaren kunnen data en spraak over dezelfde dragers vervoerd worden. Door telefonie en IT met elkaar te verbinden ontstaan nieuwe mogelijkheden die eerder niet of slechts heel moeilijk tot stand te brengen waren. Panthera slaat met haar VoIP oplossingen een brug tussen de wereld van spraak en data doordat zij geïntegreerde oplossingen biedt waarin deze componenten met elkaar versmolten zijn. Om vanuit Microsoft Outlook een contact aan te kunnen klikken waardoor de telefoon automatisch belt naar het nummer van deze persoon, is voor sommigen misschien een droom, maar voor ons slechts een klein voorbeeldje van wat mogelijk is.

VoIP (Voice Over Internet Protocol) wil niets anders zeggen dat spraak niet meer via de oude analoge of digitale lijnen plaatsvindt, maar via het netwerk. Hierdoor zijn al uw netwerkcomponenten zoals server en printers dus rechtstreeks verbonden met uw telefooncentrale. Op die manier kunnen deze apparaten met elkaar communiceren en dus samen voor nieuwe oplossingen zorgen. Naast de enorme functionaliteit die hierdoor ontstaat levert het vaak ook een kostenbesparing op. Bellen met behulp van VoIP levert al snel een verlaging op van de maandelijkse belkosten met maar liefst 20%! Voor organisaties die veel bellen, kan dit nog veel meer worden.

Met onze gefaseerde projectaanpak bent u er van verzekert dat uw VoIP implementatie ook daadwerkelijk leidt tot een optimalisatie van uw effectiviteit. Hoewel soms anders gesuggereerd, kan VoIP ook wel degelijk interessant zijn voor organisaties die niet beschikken over verschillende vestigingen of die alleen binnen Nederland bellen. Om te onderzoeken of VoIP ook interessant voor u is, volstaat slechts een enkel telefoontje. We onderzoeken graag voor u of VoIP u daadwerkelijk helpt om uw kosten te verlagen!

Projectaanpak

Wij verbeteren uw productiviteit in vijf stappen:

  1. We nemen met u door hoe u telefonie wilt gebruiken binnen uw organisatie: hoeveel locaties hebt u? Wilt u uw klantenservice verbeteren? Door wie moeten inkomende lijnen worden opgenomen? Wat als een bepaalde persoon er niet is? Hoe wilt u dat de telefonie wordt omgeleid? na sluitingstijd? Wilt u een automatisch keuzemenu starten als klanten bellen? Hoe wilt u omgaan met de zeer uitgebreide voicemail mogelijkheden? Welke telefoons wilt u gebruiken? Welke mogelijkheden krijgen de gebruikers? Door tijdens de inventarisatie op deze manier gestructureerd door uw wensen heen te lopen, en ons te gebruiken als ervaren implementatiespecialisten op dit gebied, leggen we samen de basis waar u zo veel verschillende applicaties en gebruikers aan kunt toevoegen als u nodig hebt. Of u nu twee, tweehonderd of meer werknemers hebt! En dat zo flexibel dat u dit zonder problemen op ieder moment kunt veranderen!

  2. We zoeken uit welke oplossing voor u het meeste geschikt is. Heeft u eenvoudige telefoonbehoeften, dan volstaat ook een eenvoudige en daarmee goedkopere oplossing, maar heeft u behoefte aan uitgebreide conference call mogelijkheden, realtime beheer van de klantenservice en een 24/7 selfservice waarbij klanten bijvoorbeeld hun orderstatus kunnen controleren, dan moete we uitwijken naar complexere systemen. In al deze gevallen kunnen we de oplossing echter realiseren!

  3. Op basis van het opgestelde advies brengen we een offerte uit. Daarin zijn hardware, software, eventuele licenties en telefoons meegenomen, maar ook de implementatiekosten. Heel transparant, geen onverwachte kosten en vaak veel goedkoper geprijsd dan dat u verwacht!

  4. Nadat u besloten heeft wat u precies wilt, installeren en configureren wij alles voor u. We gaan pas weg als alles werkt zoals afgesproken.

  5. Maar ook tijdens het gebruik blijven we graag uw partner! We nemen graag na verloop van tijd met u door of de inrichting van het systeem nog past bij de dan huidige werkwijze. Maar ook eventuele wijzigingen in het systeem of het uitvoeren van de noodzakelijke updates van de software, regelen we graag voor u!